Klant getuigt over de samenwerking met Rencura
Maak kennis met Marieka. Zij is sinds vorig jaar klant bij Rencura. Zij vertelt je met plezier in onderstaand interview hoe ze de samenwerking als vastgoedinvesteerder met rentmeester Rencura ervaart.
Hoe bent u in contact gekomen met rentmeester Rencura?
Ik ben in contact gekomen met Rencura via kennissen die ik op een avond hoorde praten over Rencura tijdens een evenement. Zij waren zo positief over hun samenwerking met Rencura dat ik nieuwsgierig werd. Kort daarna heb ik een afspraak gemaakt met jullie voor een verkennend gesprek.
Ik had nog geen ervaring met rentmeesterschap, maar het verkennend gesprek was positief en verhelderend. Zowel op persoonlijk als op zakelijk vlak merkte ik op dat de manier of de filosofie die jullie hanteren de manier is waarop ik verhuur en wil verhuren. Dus het klikte onmiddellijk!
Toen bleek dat ik kon kiezen voor een engagement voor één jaar en dat ik niet verplicht was om een mandaat van meerdere jaren aan te gaan, heb ik getekend. Het leek me perfect om het één jaar een kans te geven en uit te testen.
Waarom heeft u uiteindelijk gekozen om te verhuren via Rencura?
De reden waarom ik de stap naar jullie gezet heb, en dus naar rentmeesterschap, is omdat ik besefte dat verhuren veel tijd in beslag nam. Huurders bellen op elk moment en dat zijn vaak bijzondere momenten. Ik wilde dus eigenlijk tijd voor mezelf, rust en ook gemoedsrust. Dat was voor mij het allerbelangrijkste!
Wat ik ook heel waardevol vind, is dat ik één aanspreekpunt heb omdat die mijn dossier volledig kent en ik die altijd kan bereiken op allerlei manieren: Whatsapp, mail, telefoon… Die reageert ook altijd snel. En wat ik ook altijd fijn vind, is dat als hij ook laat weten als hij even niet kan antwoorden. Dat is aangenaam.
Hij kent mijn dossier volledig dus ik kom niet terecht bij een call center waar je het voor de zoveelste keer moet uitleggen.
Wat betreft de zakelijke kant, vind ik het belangrijk dat de manier waarop zij verhuren overeenkomt met mijn manier waarop ik het zelf zou doen.
Hoe kan u de samenwerking met rentmeester Rencura omschrijven?
Onze samenwerking verloopt heel efficiënt. Ik vind dat Rencura heel doelgericht, resultaatgericht en efficiënt werkt. Om het op zijn Antwerps te zeggen: “Geen blabla, geen gezever”. Maar toch een aangenaam en menselijk contact.
Wat zijn volgens u de voordelen van een samenwerking met een rentmeester?
Wat ik een voordeel vind, is dat zij kunnen terugvallen op hun netwerk om eventueel vastgoed te verhuren, of om advies te vragen over wat je met je vastgoed moet doen. Dat heb ik ook al met hen besproken en zij geven advies wat je best kan doen: verkopen, behouden of iets anders kopen. Dus het advies gaat verder dan alleen maar verhuren.
Een tweede voordeel is hun pragmatische en flexibele aanpak. Bijvoorbeeld de keuze van vakmensen waarmee je samenwerkt wanneer er iets in de woning moet hersteld worden. Ik heb mensen waarmee ik al jaren samenwerk. En dat is voor Rencura geen enkel probleem. Als ik voor een bepaalde herstelling geen vakmensen ken, kent Rencura wel altijd de perfecte partner. Dat wordt altijd heel flexibel en op maat aangepakt.
Een ander groot voordeel van de samenwerking met Rencura is dat ik merk dat de professionele afstand die bestaat tussen de huurder en Rencura een extra dynamiek geeft. Het is bijvoorbeeld gemakkelijk om ‘neen’ te zeggen. Als ik voor de huurder sta, in rechtstreeks contact, is het gewoon moeilijker dan dat verloopt via Rencura. Ze zeggen misschien “vreemde ogen dwingen”, maar dat is wel een beetje zo.
Zou u de diensten van rentmeester Rencura aanraden aan vrienden?
Ja, natuurlijk! Anders zou ik hier niet zitten. Wat ik tegen mensen zou zeggen die twijfelen? “Je engageert je niet voor vele jaren, maar voor één jaar, dus je hebt eigenlijk niets te verliezen”.
Wat ik eerlijk moet zeggen: Voor ik eraan begon, was ik nieuwsgierig en afwachtend, maar de samenwerking heeft mijn verwachtingen overtroffen.
Het gevoel dat bij mij heerst? Ik ben meer op mijn gemak. Ik heb echt het gevoel ‘daar wordt voor gezorgd, dat is in orde”. Ik kan de controle loslaten.
Bedankt voor de mooie woorden, Marieka!